Tuesday, April 2, 2013

Practical Story!!

Assalamualaikum uolls..perghhhh it's been a long time I don't see you kan..aaarghh rindu nk sharing my story kt uolls..awww awww awww..gedik much..haha..okay btw tinggal 4minggu lagi nk menghabiskan LI ku..ape itu LI?okay kalau budak poli tahulah kan..LI tu latihan industri or practical or training..dah tahu kan?bgus2..okay sepanjang aku ber LI sini mmg byk sgt memories yg mmg aku tkkn lupe ar..fyi aku sorang je tau girl   yg practical kt company tu..yg lain semua laki..dah kate kilang bosi mmg ar byk kali..cer aku practical kt office confirm byk girl than boys kan..hihi..byk sgt aku belajar sepanjang aku practical kt sini..bnde yg aku tk penah tahu & tk penah jmpe aku belajar disini..staff2 dye mmg masuk air..sehari kalau aku tk gelak sakan bkn aku lah tu..mereka ne kuat mengusik..gurau-gurauan kn standard ar..tk happening ar kalau tade bnde2 tu semua kan?huhu..aku start lapor diri nk practical kt company ne last year 3/12/12..actually starting LI 17/12/12 tp bos company tu suruh start awal time aku interview tu..

First day aku kt company tu agak awkward kowt cuz tk kenal sesape..cuak?takut?excited semua ade weh..org yg first tegur aku tu peng or name glamor dye chin peng..time aku msk mati2 aku ingt dye ne cine dgn mke+kulit dye yg putih melepak tu..huhu..rupe2 islam doe..haha..dye ne sgt kasar tp bak kate zack hati dye sangat baik..huhu..then aku start kenal semua staff2 kt sini..huhu..abe,zack,kak nanie,abg erul,kak dayang,en rizal,en rahim tu semua staff kt sini..big boss dye en rahim ar..kak dayang tu wife en rahim..huhu..bnde 1st yang aku buat adalah masukkan nut+washer+spring washer kt dlm stud m14..perghhh 1st time aku tgk bnde alah tu..hahaha..lelame syok jgk buat keje ne..huhu..time aku msk kt company tu peng last keje kt situ so bln januari 2013 dye dah tade cuz continue study kt unikl shah alam..huhu..btw belajar elok2 okay..


start Januari 2013 without peng..tp digantikan dgn 4 org budak practical drpd ikbn wakaf tapai,ganu,malaysia..tp dorang practical 3 month je until bln mac..serius aku kate stress gila aku dgn dorang..tk hbis2 aku kne ragging dgn dorang..aku tktau ape salah aku padahal aku tade pon nk ragging dorang..mentang2 ar dorang ade geng then aku sesorang kan..serius sadis kalau korang bce cter aku ne..sungguh menyayat hati smpai penah sekali aku ne menitiskan airmate sbb dorang ar buat aku sakit hati..nk melawan tp mereka ber 4 aku pulak seseorang..dorang start ragging aku time staff tade ar..siot gila..kekdang2 kne perli cuz ade bnde yg aku tktau..for me bnde yg taktau ar kne belaja kn..even mule2 aku agak blur2..alhamdulilah sekarang dah tk blur dah..hihi..


Sebulan lagi aku kt sini & budak2 ikbn sudah pon hbis practical tp joe dgn epul diserap msk kt company ne..after hbis LI aku masuk balik poli..aku nk kate sgt bosan without any work..serious weh sgt sgt kebosanan amat..haha..actually aku rindu gila kt classmates ku kt poli tu..nk menggila dgn dorang..huhu..tk sbr nk jmpe membe2..gonna miss this company to much..huhu..okay lah ne jelah story aku kali ne..byk aku nk cter aku kesuntukan mase lah uolls..sorry..tp ne pon dah mcm essay aku rse..haha..tp seblum tu aku nk sharing picture our memories..scroll bwh ckit..





with ayahanda awana yg paling sporting+kelakar+kuar mengusik :)



me with ikbn student..from left yad,pelar,joe,epul



staff2 awana also practical student


me with kak nanie admin awana technic :D


mane2 pegi always bertige..from left kak nanie ,me,mieza (menguruskn butik bos)

No comments:

Post a Comment